yjc.ir

yjc.ir

yjc.ir

yjc.ir

دستگاه تست قند خون داعشی


انتقال ویروس ایدز توسط داعش، این عنوان پیام هایی است که این روز ها در شبکه های اجتماعی زیاد دست به دست می شود، شایعه ای که رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت هم برایش جوابی صادر کرد.
 به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، داستان بی پایان شایعات در فضای مجازی، این بار انتشار نامه‌ای منتسب به استانداری هرمزگان و ادعای انتقال ویروس ایدز از طریق دستگاه تست قند، ادعایی که در دل برخی از کاربران شبکه های اجتماعی آشوب به پا کرد.

   شایعه منتشر شده در شبکه های اجتماعی

هشدار هشدار ... ایرانی جانت در خطر است ... بخوان و در گروه های دیگر هم قرار بده ... انتقال ویروس ایدز توسط داعش ... اینها عناوین پیام هایی است که این روز ها در شبکه های اجتماعی بسیار دست به دست می شود برای سندیت گفته خود هم تصویر نامه ای را  منتسب به استانداری هرمزگان ارسال می کنند که نه شماره دارد و نه تاریخ و پیوستی، متن نامه هم بدین شرح است:  "بر اساس گزارش‌های واصله، اخیرا افرادی ناشناس با مراجعه به منازل مردم و معرفی خود به عنوان کارشناس دانشگاه علوم پزشکی‌ اقدام به تست خون از مردم با سرنگ‌های آلوده به ویروس ایدز می‌کنند".
دستگاه تست قند خون داعشی

خواننده در نگاه اول با دیدن این نامه دلهره تمام وجودش را می گیرد تا حدی که فراموش می کند صحت آن را چک کند، در قدم اول هم تمام خانواده را با خبر می کند بعد از شروع به کپی و اطلاع رسانی به سایر دوستانش، همین هم باعث می شود که شایعه ای شبیه "دستگاه تست قند خون داعش" تا این حد دست به دست شود، به صورت هرمی و در کثری از ثانیه به دست خود فرماندار هرمزگان هم می رسد، تا جایی که به آن واکنش نشان می دهد و جوابیه برایش صادر می کند.
   اصل ماجرا از زبان ریس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت

رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با روزنامه «قانون» با بیان اینکه انتقال ایدز از طریق تست قند خون، یک شایعه است که اساس علمی ندارد تاکید می‌کند: "چند وقت قبل هم به طور رسمی این شایعه تکذیب شد که پیگیری‌های جدی درباره آن داشتیم اما هیچ گزارشی را مبنی بر مراجعه افرادی به درب منازل برای تست قند خون و انتقال ویروس ایدز دریافت نکردیم. ضمن اینکه به لحاظ علمی و پزشکی، امکان انتقال ویروس اچ.آی.وی از طریق سر سرنگ یا دستگاه تست قند خون وجود ندارد".

انتهای پیام/
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.